top of page
9415.jpg

יפעת ברט - המסלול החכם יעוץ משכנתאות

טיפים ומאמרים

חרבות ברזל - דחיית תשלומים

הפעם ארחיב על אפשרויות *דחיית תשלומים*.

מתווה בנק ישראל שיצא בעקבות המלחמה מדבר על דחיית תשלומי הלוואות בשלושה מגזרי פעילות: 1. משכנתאות ללא הגבלת סכום 2. הלוואות בסכום מצטבר של עד 100,000 ₪ 3. אשראי עסקי עד סכום של 2 מיליון ₪. *ההסבר שלי יתייחס רק לדחיית תשלומי משכנתא*.

כפי שכבר הוזכר הבנק חילק את האוכלוסייה למעגל ראשון ומעגל שני (הגדרות בפוסט קודם). במעגל הראשון ההטבה המינימלית היא הקפאה ל- 3 חודשים (חלק מהבנקים הרחיבו) ללא ריבית דה ריבית. בהקפאה הזו , עבור הסכום שלא שולם הבנק מקים הלוואה חדשה ל-5 שנים כאשר בשנה הראשונה לא יוחזר כלום ואח"כ מה שלא שולם ייפרס להחזרים של 4 שנים (48 חודשים) לדוגמא שילמתם כל חודש 500 ₪ (קרן + ריבית). לא תשלמו 3 חודשים, ואת ה-15,000 שתצברו תשלמו אח"כ בהלוואה חדשה שהבנק יקים לצורך כך, ואז אחרי שנה תשלמו את הסכום הזה ב 4 שנים (48 תשלומים) כך שבדוגמא הזו כל תשלום יהיה 312.5 ₪.

מה שחשוב לקחת בחשבון זה שבתקופה הזו של 4 השנים הסכום הזה יתווסף להחזר של ההלוואה המקורית. בדוגמא הזו כ-500 ₪ לחודש. כלומר 4 שנים סכום ההחזר יהיה כ 812 ₪ לחודש במקום 500 ₪ כך שכדאי לבדוק גם אופציות נוספות למי שרצה להוזיל את ההחזר החודשי.

במעגל השני ליתר לקוחות הבנקים (להלן- קבוצת הלקוחות במעגל השני), תינתן האפשרות לדחות את ההלוואות למשך 3 חודשים, כלומר לבצע הקפאה של התשלום כולו או לשלם רק את הריבית. (הקפאה מלאה או חלקית). במקרה של המעגל השני כן משולמת ריבית דריבית . הריבית שלא שולמה בתקופה הזו, מצטרפת אחרי 3 חודשים ליתרת המשכנתא ואז היתרה החדשה, נפרסת מחדש כך שכל חודש משלמים שוב קרן + ריבית ניתן לבחור את פריסת התשלום , • או פריסה ליתרת התקופה • או הגדלת תקופת המשכנתה במס' החודשים שהוקפאו הדחייה תבוצע ללא חיוב בעמלה על הפעולה.

בכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות וכדאי מאד להתייעץ מה הכי יתאים לכם. מוזמנים לפנות בכל שאלה שיש לכם בנושא. שיהיה לנו שבוע שקט ורגוע יפעת ברט 054-6936060






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page